Aanvraag

Voorbereiding

U dient u uw medewerkers in te voeren in projectadministratie (u kunt die module tijdelijk aanzetten in "Archief - systeembeheer - pakket - upgrade)

U opent een en ander door te klikken "Offerte/order - aanvraag".
Er opent een lijst met lopende aanvragen.
Daar kiest u de gewenste aanvraag of u klikt "annuleer".
Als u kiest voor "annuleer", komt u in een nieuwe aanvraag.
Relatie: Erst twee letters van de relatiecode of F12.
Indien de relatie niet voorkomt in de lijst, klikt urechtsboven op "invoer" en maakt u de nieuwe relatie aan. OK en u komt terug in de aanvraag.
U hoeft nog niet alle gevgevens van de relatie in te voeren. Dat kunt u later aanvullen .
Een contactpersoon van de potentiele klant en een korte omschrijving van de wens.
Prio: Een laag cijfer indien niet zo urgent. etc.
Mederwerker: De eerste medewerker die de telefoon aannam.
In het grote vak naast de artikelcode een korte beschrijving van het gesprek.
OK
"Button "Opmerkingen printen" geeft steeds alle communicatie over deze aanvraag.
Sluit venster met ctrl + F4 of het kruisje.

Telkens als gecommuniceert wordt opent d ebetreffende medewerker "aanvragen" en dubbelklikt u de gewenste aanvraag in de lijst.
Klik de button "Opmerking toevoegen" en er verschijnt een klein scherm met daarin gelijk de datum en de tijd.
TAB
Als de juiste medewerker niet voorstaat, backspace F12 en de juist emedewerker dubbenklikken.
De medewerker die de telefoon opneemt haalt dus zichzelf op, is de bedoeling.
Deze voert kort een verloop van het gesprek in en klikt OK.
Zo wordt steeds communicatie van de verschillende medewerkers toegevoegt en kan steeds het totaal uitgeprintt met de button "Opmerkingen printen".
U kunt het verhaal in het grote vak (eventueel na wijzigen) uitprinten voor uw leverancier door te klikken op de button "Afdruk - bestelling".
U haalt uw leverancier op en print de adviesaanvraag.
Als de aanvrag is afgerond kunt u klikken "Maak offerte".
En de offerte al dan niet via uw Wordsjabloon, wegmailen of afdrukken.
Of u maakt van de offerte direct een order.
Als u van de aanvraag een offerte heeft gemaakt, zal de aanvraag verdwijnen uit de lijjst die opent, bij het openen van de aanvragen.

Om steeds snel te werken kunt u ook en relatie "ALG" aanmaken en die, als de relatie nog niet ingevoerd is, bij het eerste telefoontje ophalen met de code "al" TAB.
Die hoeft alleen maar een code te hebben.
Na het eerste gesprek kunt u dan (meer relaxed) van uw kladje, een nieuwe relatie aanmaken en de aanvraag omzetten naar die relatie.
Let wel, natuurlijk kunnen ook mails en post worden ingevoerd i.p.v. gesprekken.

algemeen offerte order
maak offerte

maak order
factureren
voorblad/bijlagen
eigen lay-out
afleveradressen
prijsgroepen

 

 

 

z